Deze handleiding legt uit hoe je kan werken met secties in de formulieren. Met secties heb je meer controlle over welke vragen je waar toont. Zo kan je sommige vragen alleen voor de back-end bewaren. Ook kan je hetzelfde formulier op 2 verschillende plekken terug laten komen met een net iets andere set van vragen.

Het sectie veld

Als je een veld toevoegd of aanpast kan je het sectie instellen. Als één of meerdere velden dezelfde naam in dit veld invult dan horen deze velden bij dezelfde sectie. Dit kan je gebruiken om de weergave op de website mee aan te passen. Hieronder staan enkele voorbeelden.

Formulier velden op de website verbergen

Eén van de dingen die je met formuliervelden kan doen is velden selectief wel of niet op de website tonen. In bijgaande afbeelding zie je dat sommige velden de sectie "website" hebben gekregen en één veld de sectie "intern". Als je nu bij de weergave van het formulier op de website alleen de sectie "website" activeerd worden alleen de velden uit deze sectie getoond. Het veld met de sectie "intern" is nu enkel nog in te vullen in de back-end. Bijvoorbeeld om een interne opmerking bij inzendingen te kunnen plaatsen.

Deels verschillende formulieren

In bijgaande afbeelding zie dat er 3 secties zijn toegekend: "beide", "nonprofit" en "commercieel". Stel dat dit een aanmeldformulier voor bedrijven betreft. Dan kan je op je website 2 formulieren plaatsen. In het eerste formulier, voor non-profit organisaties, activeer je de secties "beide" en "nonprofit". Zo worden de velden die bedoelt zijn voor beide type bedrijven en de velden die specifiek voor non-profit organisaties zijn getoond. In een tweede formulier, voor commerciële instellingen, activeer je de secties "beide" en "commercieel".

Omdat het nog steeds om 1 formulier gaat komen alle inzendingen binnen in dezelde lijst. Dat houdt het beheer in de back-end eenvoudig. Tegelijk weet je zeker dat je bezoekers geen informatie in hoeven voelen die voor het niet interresant zijn.